Tematowi agresji poświęcone były zajęcia dla klasy IV SP. Na początku uczniowie określili swój nastrój, który najczęściej ma związek z pogodą i stosunkami panującymi w klasie. Dziś (15.05.13) duża grupa dzieci określiła swój nastrój jako pogodny, tylko nieliczni byli niezadowoleni i trochę smutni.
Następnie- powitanie piosenką i wspólny uścisk dłoni oraz ćwiczenie podnoszące własną samoocenę (własna wizytówka- pozytywnych cech charakteru). Zabawa w ?marionetkę? pozwoliła uczniom zrozumieć, że niektórzy ludzie są manipulowani przez inne osoby, często w niecnych celach. Nie potrafią odmawiać i bronić swego zdania.
W zabawie, ochotnik stojący w środku kręgu odgrywa rolę marionetki. Uczniowie podchodząc do niego bawią się jego ciałem, zmieniając ?marionetce? układ rąk i nóg. ?Marionetka? nie protestuje. Uczeń odgrywający rolę marionetki dzieli się z grupą swymi odczuciami, czego doświadczył odgrywając swoją rolę. Pozostali uczniowie wypowiadają się, czy robienie czegoś wbrew własnej woli jest przyjemne. Większość nie chce być kierowana przez inne osoby. Są jednak jednostki, którym to nie przeszkadza i często ulegają namowom kolegów. Uczniowie poznają sposoby ?odmawiania?, które można wykorzystać w codziennym życiu (powiedz ?nie?; zmień temat; odejdź; zignoruj propozycję; podsuń lepszy pomysł; powiedz coś śmiesznego). Przygotowują scenki z życia wzięte mające związek z manipulacją lub aktem agresji i szukają sposobów na ich rozwiązanie. W miłej atmosferze spotkanie dobiegło końca. Na zakończenie- uścisk dłoni i powrót do szkolnych obowiązków. Kliknij, aby zobaczyć galerię zdjęć.