Koncert “MIŁOŚĆ NIEJEDNO MA IMIĘ” 12.02.2023

Już 12 lutego 2023 r  z okazji Święta Zakochany zapraszamy Państwa na niezwykły koncert pt. “MIŁOŚĆ NIEJEDNO MA IMIĘ“, który odbędzie się w niedzielę 12 lutego 2023 r. o godz. 17.00 w sali widowiskowej BiCK. W programie usłyszą Państwo najpiękniejsze utwory operetkowe i musicalowe o miłości w wykonaniu:
 
Aleksandra Bałachowska-Jagusz – sopran
Yana Hudzowska – sopran
Bartosz Gorzkowski – tenor
Damian Suchożebrski – bas-baryton
Michał Landowski – fortepian
 
Warto zatem przedstawić  artystów którzy wystąpią na trzcińskiej scenie.

Yana Hudzovska –  sopran

Ukończyła studia licencjackie i magisterskie z wyróżnieniem na Akademii Sztuki w Szczecinie w klasie śpiewu prof. Katarzyny Dondalskiej. Swoje umiejętności doskonaliła na kursach i warsztatach wokalnych pod okiem wspaniałych śpiewaków i pedagogów : prof. Urszula Kryger, maestra Ewa Podleś, maestro Paul Esswood. Jest laureatką konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych. W swoim dorobku artystycznym posiada wiele koncertów na scenach Filharmonii Szczecińskiej , Filharmonii Zielonogórskiej, Sali Kameralnej Opery na Zamku , Filharmonii Olsztyńskiej oraz na Festiwalu Wiesława Ochmana.
Zadebiutowała na deskach Opery na Zamku w roli Mi ( “Kraina Uśmiechu” )pod batutą Jerzego Wołosiuka. Koncertowała również pod batutą Paula Esswooda, Jerzego Koska, Czesława Grabowskiego, Jacka Kraszewskiego, Piotra Borkowskiego, Sławomira Chrzanowskiego.

Aleksandra Bałachowska – Jagusz – sopran

Ukończyła II stopień Społecznej Szkoły Muzycznej w Szczecinie, w klasie śpiewu Mirosława Kosińskiego. Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie śpiewu ad. dr hab. Iwony Hossy. 6 maja 2014 roku zadebiutowała na deskach Teatru Wielkiego w Poznaniu partią Rosiny w “Cyruliku sewilskim”, w spektaklu studenckim, pod kierownictwem muzycznym Przemysława Neumanna. Dzień później, także po raz pierwszy, zaśpiewała partię sopranową w dziele Carla Orffa “Carmina Burana”, obok Jerzego Mechlińskiego pod dyrekcją Warcisława Kunca. W latach 2014-2016 współpracowała z Teatrem Wielkim w Poznaniu wykonując partię Ognia i Słowika w operze “Dziecko i czary” M. Ravela, w reżyserii R. A. Brauna, pod dyrekcją Patrycji Pieczary i Grzegorza Wierusa. Wzięła udział w koncercie finałowym w ramach Festiwalu “Wratislavia Cantans” na zakończenie “Kursu Interpretacji Muzyki Oratoryjnej i Kantatowej” pod batutą Przemysława Stanisławskiego. 17 kwietnia 2017 zaśpiewała Świąteczny Koncert Południowy, składający się z arii Bacha, Heandla, Mozarta i Kurpińskiego, który odbył się w sali Bogusława na Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie, przy akompaniamencie Iriny Palivody. Półfinalistka Międzynarodowego Konkursu Wokalnego Geatano Zinetti w Veronie. Finalistka IV Międzynarodowego Konkursu Wokalistyki Sakralnej w Katowicach w roku 2021 i zdobywczyni trzech dodatkowych nagród: wyróżnienie Imienia Maestry Anny Kościelniak, za najlepsze wykonanie utworu sakralnego, Prof. dra hab. Andrzeja Chorosińskiego -UMFC Warszawa oraz Dyrektora Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy – Macieja Puto. 15.10.2021 zadebiutowała w Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy, wykonując partię sopranową w “Mszy Koronacyjnej” W.A. Mozarta pod batutą Pawła Kapuły. 11.12.2021 zadebiutowała rolą Adeli w przedstawieniu “Zemsta Nietoperza” w Operze na Zamku w Szczecinie. Swoje umiejętności wokalne doskonaliła na kursach mistrzowskich, prowadzonych m. in. przez Ingrid Kremling ” Domański, Olgę Pasiecznik, Urszulę Kryger, Izabelę Kłosińską, Adama Kruszewskiego, Jarosława Bręka i Wojciecha Maciejowskiego.

Damian Suchożebrski – bas-baryton

Ukończył Akademię Muzyczną im. I. J. Paderewskiego (kierunek edukacji muzycznej i kierunek wokalno-aktorski w klasie prof. Andrzeja Ogórkiewicza) oraz Prywatne Policealne Studium Sztuki Wokalnej w Poznaniu w klasie prof. Jadwigi Gałęskiej-Tritt. W 2017 roku był stypendystą Asheville Lyric Opera Young Artist Program w Północnej Karolinie, USA. W 2020 był stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Od września 2021 uczestnik Opera Studio w Narodowym Teatrze Słowackim. Występował jako Eneasz w operze “Dydona i Eneasz” H. Purcella, (dyr. Paul Esswood, Teatr Wielki w Poznaniu), Grimbald w operze “Król Artur” H. Purcella (dyr. Andrew Lawrence King), Nikita w operze “Zamek na Czorsztynie”- K. Kurpińskiego, Figaro w operze “Wesele Figara” W. A. Mozarta (Filharmonia Gorzowska), Doktor Grenvil w operze “Traviata” G. Verdiego (Słowacki Teatr Narodowy), Filiberto w operze “Il Signor Bruschino” G. Rossiniego (Schloss Kirchstetten Klassik Festival, Austria). Jako solista wykonywał także wiele dzieł kantatowo-oratoryjnych, m. in. Stabat Mater G. Rossiniego (dyr. Paolo Gatto, Svatovaclavsky hudebni festival 2017, Ostrava, Czechy). Trener wokalny w PPSSW w Poznaniu, od 18 edycji współprowadzący kursy wokalne ArtCamp, solista I cantanti ensemble oraz Towarzystwa Muzycznego Schola Cantorum Posnaniensis.

Bartosz Gorzkowski – tenor

Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie śpiewu solowego prof. Tomasza Zagórskiego. Jest również absolwentem kierunku reżyseria dźwięku w Instytucie Akustyki Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu. Laureat III miejsca na Turnieju Polskich Akademii Muzycznych- Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Romualda Tesarowicza w Teatrze Wielkim w Łodzi. Otrzymał również wyróżnienie i nagrodę specjalną za interpretację utworu barokowego na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym “Iuventus Canti”. Brał udział w produkcjach operowych takich jak: “Sigismondo”G. Rossiniego (Radoski), “The Golden Dragon” P. Eötvosa (The Young Man), “Kabalista” J. Elsnera (Walery). Wykonuje również muzykę oratoryjno-kantatową, m. in. “Requiem” W.A. Mozarta, “Litanie ostrobramskie” oraz “Msza Es-dur” S. Moniuszki“Te Deum” M.A. Charpentiera, “Narcisse et Echo” N. Czerepnina oraz liczne dzieła J.S. Bacha. Współpracował z dyrygentami takimi jak: Łukasz Borowicz, Jan Tomasz Adamus, Przemysław Neumann, Mieczysław Unger, Agnieszka Nagórka, a także reżyserami: Karoliną Sofulak i Krystianem Ladą. Jako solista występował na wielu międzynarodowych festiwalach muzycznych, m.in. Mind&Body Festival Brugge, Opera Rara Festival, Festiwal Bachowski w Świdnicy, Bad Hersfelder Festspiele. Występował na deskach Concertgebouw Brugge, Teatru im. J. Słowackiego w Krakowie, Teatru Muzycznego w Poznaniu, Filharmonii Narodowej w Warszawie, Filharmonii Poznańskiej, Filharmonii Krakowskiej, Filharmonii Opolskiej oraz ICE Kraków. Swoje umiejętności wokalne doskonalił podczas mistrzowskich kursów wokalnych m. in. u prof. E. Blahovej, prof. I. Kłosińskiej, prof. J. Rappé oraz prof. R. Karczykowskiego. W jego dorobku znajdują się również nagrania fonograficzne takie jak: “W kręgu polskiej pieśni XIX/XX wieku-, “Faniska”, “Anothen”, “Tropos” oraz “Sporos”.

Michał Landowski – pianista, kameralista.

Urodził się w Szczecinie, gdzie pobierał naukę pianistyki w PSM I st. im. T. Szeligowskiego oraz ZSM II st. im. F. Nowowiejskiego . Następnie ukończył z wyróżnieniem studia w szczecińskiej Akademii Sztuki w klasie fortepianu prof. dra hab. Bogusława Rottermunda. Jest laureatem wielu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów pianistycznych Michał Landowski występował z recitalami solowymi oraz z orkiestrami na wielu festiwalach, m.in. na XVIII Festiwalu Muzyka w Sandomierzu, na festiwalu “Mistrz i uczeń” w Pałacu w Wilanowie, na Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku oraz trzykrotnie na festiwalu Wieczory Chopinowskie na Okólniku w Warszawie (UMFC). Wystąpił także na 37. Międzynarodowym Festiwalu Chopin w barwach jesieni w Antoninie oraz podczas oficjalnych obchodów Narodowego Święta Niepodległości, organizowanych przez Konsulat Generalny Rzeczypospolitej Polskiej w Kolonii. W ostatnich latach wystąpił na ponad stu koncertach, które były organizowane przez m.in. Akademię Sztuki, Zamek Książąt Pomorskich oraz inne instytucje kulturalne regionu Pomorza Zachodniego. Za granicą występował w Niemczech (Düsseldorf, Siegen, Kolonia, Schwäbisch Hall) oraz w Czechach i Szwajcarii. Działalność artystyczną łączy z aktywnością pedagogiczną, będąc zatrudniony w szczecińskiej Akademii Sztuki na Wydziale Wokalnym oraz w Zakładzie Fortepianu. Od 2015 współpracuje z Chórem Uniwersytetu Szczecińskiego. Michał Landowski był wielokrotnym stypendystą Gminy Police, Rektora Akademii Sztuki, trzykrotnie otrzymywał Stypendium Artystyczne miasta Szczecina, jest też laureatem XIII edycji Stypendiów Naukowych miasta Szczecina. W kręgu jego zainteresowań znajduje się kameralistyka wokalna. Dla wytwórni Acte Préalable dokonał dotychczas trzech rejestracji płytowych: Józef Wieniawski – Komplet dzieł wokalnych (światowa premiera fonograficzna), Robert Schumann – cykl pieśni Myrten op. 25 oraz Raul Koczalski – Dzieła wokalne (również światowa premiera fonograficzna).