
W środowe przedpołudnie 10.12.25 w dziecięcej Bibliotece miały miejsce zajęcia z maluszkami- Molikami, które skupiają się na rozwijaniu: motoryki małej i dużej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, umiejętności sensorycznych i społecznych oraz rozbudzeniu zainteresowań czytelniczych.Zajęcia rozpoczęły się od aktywności rozwijającej precyzję chwytu i koordynację oko-ręka Dzieci nanizywały kolorowe kulki na drążek, ćwicząc małą motorykę i koncentrację. Gdy się chwilę pobawiły i rozluźnily, nastąpiło muzyczne powitanie: machały rączkami, tuptały nóżkami, kręciły główkami, brykały jak koniki…Następnie nadszedł czas na dynamiczne zabawy angażujące całe ciało.
Dzieci bawiły się trzema dużymi piłkami, co wspierało rozwój motoryki dużej, chwytu i percepcji przestrzennej. Aktywność przechodząca w zabawę – sprzątanie i wrzucanie kulek do wielkiego bączka – wzmacniało poczucie odpowiedzialności, a także koordynację ruchową. Chodząc po obwodzie koła, maluchy machały rączkami jak skrzydłami i śpiewały: „Ptaszki fruwają Ćwir, ćwir, ćwir, fiu, fiu, nasyp nam ziarenek tu…” – ćwiczenie naśladowania, rytmu i koordynacji. Ważnym punktem zajęć była zabawa tematyczna z wykorzystaniem ziarenek, stymulująca zmysły. Na macie wysypano ziarenka. Dzieci ćwiczyły chwyt pęsetowy i małą motorykę, zbierając je paluszkami i wrzucając do wiaderek.. Niespodzianie pojawiły się dwa Ptaki-Cudaki, które „chciały jeść i głośno krakały”. Dzieci wkładały ziarenka prosto do ich dziobów, rozwijając empatię, precyzję i odgrywanie ról. Pokonywały tor przeszkód, który stanowił doskonałe ćwiczenie motoryki dużej, równowagi i integracji sensorycznej: Sensoryczne wyspy i jeżyki (stymulacja dotykowa stóp); Mega bloki ustawione szeregowo (ćwiczenie równowagi); Opona (przechodzenie/przeczołgiwanie); Materac do skakania (skoki, amortyzacja); Duży tunel (czołganie, orientacja w przestrzeni) itp.
Spotkanie zakończyło się spokojniejszymi aktywnościami. Dzieci malowały wróbelka paluszkami, co było kolejnym ćwiczeniem małej motoryki, precyzji i kreatywności. Potem spotkały się z książkami. Ogladały, wybierały, nawet czytały, naśladując dorosłych, co wspiera rozwój mowy i miłość do literatury. Zajęcia zakończyły się pożegnaniem i wypożyczaniem książek.
















































